Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, January 25, 2011

Kawan-kawan Perlu ke Kita Berlawan :’(



Assalamualaikum



    Sape yg xperlukan kawan dalam dunia ni kan? camtu la gak ngan aku. Aku rindu gelak  ngilai sampai senak perot bersama taulan (-_-“) , share depressed, stress (probs)  ngan  kawan2...Kenangan dari main pondok  mase kecik2 ngan kekwn, huru harakan abah suwoh wat pondok belakang umah, sbb mlm2 leh wat bbq kt pondok tu je kojenye. Penat hui wat plan bersame kekawan setadika n sejiran ni. Bersusah payah la gak mak kat dapur siapkan  bbq tersebut siang td..Bila bulan puasa plak kalu de je geng sejiran ni x g terawikh kt mesjid ktorg duk depan umah aku sambil barink2 n golek2 atas tikar mengkuang kt depan umah. Kira bintang katenye. Bila kapal terbang lalu  mula la start wat jakon  “oit oit! tgk tu kapal terbang la!”. Kalu de bebudak yg lalu kt depan umah sambil nek moto then baling mercun tepi  jalan mula la nk menjerit n terkejut bagai sampai terkeluar r bende yg xpatot dari mulot...hahaha.(kecik2 da pandai melatah kau ye fara)... Gelak ketawa je menyusuri kehidupan kami dan sampai kesaat ni kenangan tu semua xkan pudar walaupun hanya sekali sekala menerjah ke awangan ingatan aku....



Tapi bila dah besar....

Aku xsuke tgk keadaan sekeliling lg2 bile tgk kawan2 seniri tarik2 muka.. Guys, boys or girls relax k.. Kalu ada pape masalah baik cepat2 settle kn.. Lagi2 bila da libatkan dua pihak. Dari  1 pihak yg pendam dendam bagai nak rak, jaja cerita sana sini, kumpul geng, sekutu sane sini , aibkan orang sampai ke mukabuku(fb ) and korang sendiri yg  tak tau cerita sebenar.. Lebih baik jumpa depan2 settle secara aman k.. Seburuk-buruk  perangai someone tu kalu korg tegur secara baik insyaAllah dia mgkin boleh berubah. Mungkin  kalu dia seniri perasan n tanye pe salah dia n berusaha nak berubah tapi korg wat x endahkan someone tu sambil bermonolog dlm ati maki hamun bagai, baik xpayah k.. Aku memang x suke tgk org yg aku kenal gadoh walaupon aku seniri. Siyesly. :’(




Mungkin selama ni...

Kalau aku ade tersilap cakap, aku mintak maaf. Aku xlari dari wat salah. Kadang-kadang, mulut ni suka bergurau yg xtentu hala, gelak bagai aku sorang je kat dunia ni. Sobs. Xpela, semua orang nk time alone kadang-kadang n tetibe aku dtg wat lawak yg tah pape kt korang. If aku  ade buat salah kat korg, aku mtk maaf sgt2.. Ikhlas dari hati aku. Klu aku x wat salah, just contact me whenever u rasa nk contact aku ok? hihi




(^_^)

Aku x marah sesape. Bukan aku nk bende2 camnie jadi kat diri aku, tp aku pun kadang-kadang gagal mengawal emosi lantas membuat perkara yg x di ingini secara sopan. Tehee ^^ maybe gk selama ni aku seniri x matang but lamer2 pgalaman tu seniri mendewasakan aku. Betul x? apa yg penting skang, aku arap sume org hepi ngan jalan yg korg da pilih. Maybe da sampai mse jgk pk cam org dewasa.. Korg sume aku seniri yg pilih. Aku seniri yg nak kwn.  Happening korg, happening la aku. Pening korang, high pening la aku... ^-^..





P/S : thanx for being my pwenz..rindu korg..mmuaax!!




No comments:

Post a Comment