Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, January 23, 2011

"Khadijah" Cinta Abadi Kekasih Nabi..♥

 "Allah tidak memberikan pengganti untukku yang lebih baik daripada Khadijah. Dia percaya kepada ku tatkala orang lain mengingkariku, dia membenarkan aku di kala org lain mendustakanku, dia menyerahkan hartanya kepadaku tatkala org lain menghalang aku, Allah mengurniakan keturunan melalui rahimnya tatkala aku tidak dapat daripada perempuan-perempaun lain (isteri2 ku)."

- Nabi Muhammad utusan Allah yg terakhir.



    Khadijah bkn sekadar isteri seorang nabi. Dia adalah sahabat pilihan Allah. Insan pertama yg beriman, berkorban dan berjuang di sisi Allah pada setiap masa dan ketika. Setiap detik waktu, segala harta dan seluruh jiwanya adalah didedikasikan buat Allah dan rasul.

   Dia serikandi yg sentiasa bersama dlm perjuangan menegakkan syiar islam. Dia teman tempat mengadu segala suka dan duka. Kekasih yg menenangkan jiwa dan bidadari yg melengkapi hidup seorang suami. Khadijah adalah lambang cinta yg suci, tulus, mekar mewangi sepanjang zaman.


KHADIJAH seorang isteri, kekasih dan sahabat yg paling dicintai Rasulullah; salasilah keturunan, kerjaya, peribadi, pengorbanan dan episod cinta suci yg tidak berbelah bahagi.









thanx to mr bf cuz adiahkn buku ni. kansahamnida!

No comments:

Post a Comment